دوازدهمین کنگره سالیانه انجمن دندانپزشکان عمومی ایران

درخواست نوبت درخواست سوال از دکتر بپرسید گالری تصاویر مشاهده

دوازدهمین کنگره سالیانه انجمن دندانپزشکان عمومی ایران

۲۶ مرداد ۱۳۹۶ دکتر صدفی در خبر گزاری ها مقالات

 پیام دکتر مهدی صدفی به مناسبت یازدهمین کنگره

دکتر مهدی صدفی    
متخصص پروتزهای دندانی
فلوشیپ ایمپلنت
دبیرمشاور علمی پروتزهای دندانی
یازدهمین کنگره علمی سالیانه
 با عرض سلام و احترام خدمت اساتید فرهیخته، همکاران و دانشجویان عزیز
پیشرفت تکنولوژی و فن آوری های نوین در کلیه علوم روز افزون است و از انجایی که فن اوری دیجیتال با ورود کامپیوتر (رایانه) به دنیای علم، سال هاست که در حال ایجاد تحول در کلیه زمینه های زندگی بشری است نبایستی از این مقوله در دندانپزشکی غافل بود چرا که جزء معدود علوم تجربی است که علاوه بر جنبه های علمی و تکنیکی بر جنبه های بصری و زیبایی نیز بنا نهاده شده است.
از اینرو امروزه فن آوری دیجیتالی آنچنان در شاخه های مختلف دندانپزشکی رخنه کرده که به نظر می رسد  در تمامی زیر شاخه های علوم دندانی از جمله پروتز با دو رویکرد کلی دندانپزشکی سنتی و نوین که بر پایه کامپیوتر بنا شده، روبرو هستیم. بدلیل وسعت علم پروتزهای دندانی که علاوه بر جنبه های کلینیکی علوم بیومکانیک، بیومتریال، بیواستاتیک و  مهندسی دارای زمینه های پاراکلینیک و لابراتواری نیز می باشد و این گستره وسیع باعث شده تا شاید بیش از علوم دیگر دندانی، فن آوری دیجیتال در پروتز متبلور شده و در تمامی مراحل درمان از همان برخورد اول با بیمار و شروع درمان پروتزی و ارایه طرح درمان تا دیگر مراحل کلینیکی و لابراتواری هم وارد شده است با توجه به دامنه وسیع این رویکرد در دندنپزشکی به نظر می رسد برگزاری یک کنگره تخصصی با عنوان فن اوری دیجیتال در دندانپزشکی  در سال های اخیر خالی بوده است.
ضمن تشکر از هیات مدیره انجمن دندانپزشکان عمومی ایران بخصوص جناب آقای دکتر شهنی زاده و سرکار خانم دکتر صدقی  برای برگزاری این کنگره، برای اینجانب افتخاری است که در کنار استاد بزرگوارم جناب آقای دکتر پارسا آتش رزم و دیگر اساتید برجسته، مسئولیت دبیر مشاور علمی پروتز را عهده دار  می باشم.
امید است  با بر گزاری چنین کنگره هایی، هر چه بیشتر در راه شکوفایی و پیشرفت میهن عزیزمان و ارائه  هر چه بهتر خدمات درمانی به بیماران سهیم باشیم.
آیا مقاله برای شما مفید بود ؟ آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید