گزارش هفته دوم از چهاردهمین دوره جامع زیبایی

درخواست نوبت درخواست سوال از دکتر بپرسید گالری تصاویر مشاهده

گزارش هفته دوم از چهاردهمین دوره جامع زیبایی

۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ دکتر صدفی در خبر گزاری ها مقالات

آموزش جامع و کاربردی
پرسلن لامینیت ونیر
در چهاردهمین دوره جامع زیبایی یکصد ساعته
انجمن دندانپزشکان عمومی ایران

در روز پنج شنبه مورخ ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ از ساعت ۹ صبح با حضور دکتر مهدی صدفی، همکار متخصص پروتزهای دندانی و فلوشیپ ایمپلنت، که جوانی حاذق و مسلط در مبحث پرسلن لامینیت ونیر می باشند، آغاز گردید.
در ابتدا ایشان در مورد شناخت و تعریف پرسلن لامینیت ونیر به بحث و تبادل نظر پرداختن. پس از آن در مورد یکی از موضوعات کلیدی تحت عنوان موارد تجویز و عدم تجویز پرسلن لامینیت ونیر را تدریس کردند. این مبحث به این دلیل که در طراحی تشخیص و طرح درمان اهمیت فراوان دارد با دقت به همکاران آموزش داده شد.
سپس در مورد اصول زیبایی (فرم، کانتور، smile design) و اکلوژن در پرسلن لامینیت ونیر، بحث شد و همچنین طراحی و make up، اصول اکلوژن و استتیک و شناخت چالش های رنگ و استتیک در طرح درمان مطرح گردید.

در بعد از ظهر همان روز از ساعت ۱۳:۳۰ تراش و قالب گیری روی ماکت توسط آقای دکتر صدفی با فیلم برداری به صورت دمو تمام مراحل آن یک به یک آموزش داده شد و کلیه ابزار، وسایل و انواع فرز مورد نیاز معرفی گردید.
مکتب های مختلف در نتراش لامینیت نیز توضیح داده شد. پس از آن شرکنت کنندگان که برای هرکدام یک موتور هندپیس و توربین در طرح آموزش فراهم شده بود روی مدل فکی (ماکت) تحت نظارت استاد راهنما تراش لامینیت ونیر پرسلن را تمرین کردند.

از آنجائیکه قالب گیری لامینیت پرسل و به خصوص ثبت ختم تراش و استفاده از نخ زیر لثه و مواد آماده کننده برای لثه برای قالب گیری بهتر دقیقا مطرح گردید.
در پایان اصول و نکات قالب گیری لامینیت پرسلن آموزش داده شد و پس از آن آموزش تراش لامینیت پرسلن بصورت liveروی بیمار نمایش داده شد.
در مورد تراش زنده روی بیمار یک موضوع مهم برای انجمن بسیار اهمیت دارد که همکار دندانپزشک بتواند شرایط درمان زنده روی بیمار را در مقایسه با کار عملی روی ماکت و تئوری بحث به خوبی فرا گیرد.
در پایان اقای دکتر مهدی صدفی به پرسش های همکاران در یک روز پر بار علمی پاسخ دادند.

منبع:

انجمن دندانپزشکان عمومی ایران

آیا مقاله برای شما مفید بود ؟ آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید